Kenttämyynti tarvitsee kartat ja hyvin suunnitellut reitit

Kenttämyynti on edelleen voimissaan: vaikka myyntityötä voidaan tehdä nykyään etänä, ei perinteinen myyntityö ja asiakaskohtaaminen ole kuitenkaan lähdössä kokonaan pois. Kenttämyynti ei ole helppoa: itse myyntityön lisäksi reittien suunnittelu ottaa aikaa, tapaamiset pitää suunnitella etukäteen ja muistiinpanotkin pitäisi saada kirjattua. Yhden myyntikäynnin takia monen sadan kilometrin ajaminen voi tuntua turhalta, joten yhteen reissuun olisi hyvä saada yhdistettyä useampi asiakaskäynti. Kartta ja hyvin suunniteltu reitti auttavat, jotta aikaa ei tarvitse käyttää eksymiseen vieraalla paikkakunnalla.

Kenttämyynti vaatii kartan ja reittisuunnittelua

Jotta turha aika voidaan minimoida, on kenttämyyjällä siis oltavat työkalut kunnossa. Myyjälle on tärkeää, että hänellä on käytössään toimivat ja helppokäyttöiset järjestelmät. Liikkuva myyjä tarvitsee luonnollisesti myös kartan. Kartan ei onneksi tarvitse enää olla fyysisessä muodossa, vaan käytännössä jokaisesta älypuhelimesta sellainen löytyy.

Kartalla voidaan tarkastella paikkatietoja. Paikkatiedolla tarkoitetaan tietoa, johon saadaan liitettyä maantieteellinen sijainti. Paikkatieto kertoo siis meille, mitä ja missä jotakin sijaitsee eli esimerkiksi sen, että Asiakas X sijaitsee osoitteessa Y. Myyjä voi hyödyntää paikkatietoa esimerkiksi siten, että saa suunniteltua reittinsä tehokkaammin, jos näkee asiakkaidensa sijainnit helposti kartalla. Tällä säästetään parhaimmillaan paljon aikaa ja useita kilometrejä.

MtechMap auttaa kenttämyynnissä

MtechMap on kenttämyyntiin erinomaisesti soveltuva CRM-sovellus, joka on kehitetty helpottamaan liikkuvan myyjän elämää. MtechMapissa hahmotat asiakastiedot kartalla, navigoit ja soitat suoraan sovelluksesta sekä muokkaat asiakastietoja suoraan karttanäkymän kautta. MtechMap yhdistää siis karttasovelluksen ja asiakastietojärjestelmän – myyjä ei tarvitse kenttämyynnissä enää monia erillisiä sovelluksia, vaan MtechMap riittää.

2018-11-15T12:54:10+00:0007.11.2018|