Asiakashallintajärjestelmä – kuinka tunnistat hyvän?

Markkinoilla on lukematon määrä erilaisia asiakashallintajärjestelmiä erilaisiin tarpeisiin. Hyvä asiakashallintajärjestelmä on paljon enemmän kuin asiakasrekisteri, ja se helpottaa myyjän ja koko organisaation arkea. Kysymys ei oikeastaan edes ole se, miten tunnistat hyvän asiakashallintajärjestelmän, vaan kuinka tunnistat juuri sinun yrityksesi tarpeisiin soveltuvan järjestelmän.

Millainen on hyvä asiakashallintajärjestelmä?

Vaikka asiakashallintajärjestelmillä on yhteinen perusidea, on markkinoilla olevilla järjestelmillä paljon eroja. Järjestelmä, joka sopii yhteistyökumppaniyrityksellesi, ei välttämättä sovi sinun yrityksesi tarpeisiin.

Se, millainen järjestelmä on sinulle hyvä, riippuu täysin siitä, mitä järjestelmältä haluat. Haluatko yksinkertaisen ja simppelin järjestelmän? Vai haluatko koko paketin, josta löytyy integraatioita muihin järjestelmiin, ja joka on myynnin työkalun lisäksi myös taloushallintojärjestelmä?

Mitä tarvitset asiakashallintajärjestelmältä?

Asiakshallintajärjestelmää miettiessä kannattaa siis pohtia, mitkä ovat tärkeimpiä ominaisuuksia sinun yrityksellesi ja päättää järjestelmä näiden ominaisuuksien perusteella. Mieti siis ensimmäisenä ominaisuudet, joita toivot ja pohdi vastaukset ainakin näihin kysymyksiin:

  • Mitä ominaisuuksia järjestelmältä halutaan?
  • Onko se sinun yrityksessäsi vain myynnin työkalu, vai halutaanko samaan järjestelmään myös esimerkiksi taloushallinto?
  • Halutaanko järjestelmä pilvipalveluna vai palvelimelle asennettavana?
  • Halutaanko järjestelmä toimimaan tietokoneen lisäksi myös mobiilissa?
  • Halutaanko integraatioita muihin järjestelmiin?
  • Halutaanko samaan järjestelmään myös asiakasportaali?

Olisiko MtechMap yrityksellesi sopiva asiakashallintajärjestelmä?

MtechMap on matalan kynnyksen asiakashallintajärjestelmä ja se sopiikin hyvin jopa yrityksen ensimmäiseksi asiakashallintajärjestelmäksi. MtechMapin avulla suunnittelet, hallitset ja kirjaat asiakastoimenpiteitä sekä paikkatietoja mobiilisti: muiden asiakashallintajärjestelmän perusominaisuuksien lisäksi näet kaikki asiakkaasi kartalla.

Perusominaisuuksien lisäksi MtechMapin avulla: 

  • Pidät aina ajantasaiset asiakastiedot mukanasi kännykässäsi
  • Hahmotat asiakastiedot kartalla
  • Navigoit ja soitat suoraan sovelluksesta
  • Luet ja muokkaat asiakastietoja suoraan karttanäkymän kautta
  • Kirjaat asiakastoimenpiteet ja muistiinpanot suoraan paikan päällä
  • Suunnittelet myyntialueet helposti

Voisiko MtechMap olla sinun yrityksellesi sopiva järjestelmä? Kokeilet MtechMapia ilmaiseksi ja sitoumuksetta ensimmäisen kuukauden. Saat sen käyttöön helposti nettisivuiltamme www.mtechmap.fi.

 

2018-10-23T11:01:10+00:0016.10.2018|