7 vinkkiä MtechMapin hyödyntämiseen entistä paremmin

Hei sinä, joka olet ottanut MtechMapin käyttöön! Tiesitkö, että sovelluksessa on lukuisia sen käyttöä helpottavia ominaisuuksia? Tässä tulevat vinkit MtechMapin käyttöön:

1. Soita asiakkaalle suoraan asiakkaan tietokortista

MtechMapissa jokaiselle asiakkaalle on oma tietokorttinsa, ja voit soittaa suoraan puhelinpainiketta painamalla asiakkaalle menemättä erikseen puhelimesi puhelinluetteloon. Mapissa on välineet soittojen tekemiseen turvallisesti autosta. Video havainnollistaa soittamisen helppouden: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=NVv_tnl5dg8

2. Valitse suoraan kartalta joukon asiakkaita lassotoiminnon avulla

Nappaat alueen perusteella asiakkaat yhteen ryhmään ”lassoamalla” tietyn alueen asiakkaat. Lassotoiminnon hyödyntämisestä lisää videolla: https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=327YQxfvfGQ

3. Piirrä myyntialueet suoraan kartalle kynätyökalun avulla

 Voit lisäksi piirtää myyntialueita kartalle oman suunnitelmasi perusteella. Kynän käytöstä löytyy ohjeet osoitteesta www.mtechmap.fi/ohjeet kohdassa ”Työpöytäversion ohjeet -> Kuinka voin muokata myyntialueita?”

4. Näytä ja piilota asiakasryhmiä valintaruksien avulla

Voit tarkastella vain tiettyjä asiakasryhmiä halutessasi. Mapin suodattimella pääset tarkastelemaan esimerkiksi liikevaihtoperusteisesti tehtyä segmentointimalleja.

5. Hahmota eri segmenttien asiakkaat kartalta värikoodien avulla

Jokainen segmentti on eri värinen, mikä helpottaa hahmottamaan jo karttanäkymästä, mitkä asiakkaat kuuluvat mihinkin segmenttiin.

6. Tee liidistä maksava asiakas vaihtamalla asiakkaan asiakasryhmää

Vaihdat helposti asiakkaan asiakasryhmää siinä vaiheessa, kun tarvetta on. Näin asiakasryhmät pysyvät helposti ajan tasalla.

7. Tee päätöksiä asiakkaan tietokortin avulla

Asiakkaan tietokortti ja siinä olevat tiedot muistuttavat siitä, mitä asiakkaan kanssa on viimeksi puhuttu ja voit tehdä tietojen perusteella helposti päätöksiä. Muista, että dokumentaation laatu on tärkeää, eli muistiinpanot on tehtävä riittävän informatiivisiksi.

Asiakastietoja on ylläpidettävä säännöllisesti: on korjattava yhteystietoja ja segmentoitava uudelleen. Jokaisen myyjän vastuulla onkin omien asiakkaittensa tietojen ajantasaisuus. Vain ajantasaisten ja informatiivisten tietojen avulla pystyt hallitsemaan asiakkuuksiasi parhaalla mahdollisella tavalla.

Haluatko lisää vinkkejä MtechMapin hyödyntämiseen entistä paremmin? Katso havainnollistavat ohjevideomme osoitteesta: https://www.mtechmap.fi/ohjeet/!

2018-11-06T15:52:27+00:0030.10.2018|